Chci tréninkový plán - Longrun.cz
Vytisknout

Chci tréninkový plán

Začít běhat je fantastické rozhodnutí a k tomu vám nezbývá než gratulovat. Byla by proto škoda pokazit si to tím, že na své cestě za kondicí či lepším časem uděláme něco špatně. Ještě před tím, než opravdu začnete, se ujistěte, zda nepatříte mezi málo z těch, pro něž běhání není – a co v tom případě udělat.

Chcete zvýšit efektivitu tréninku?

Potřebujete „černé na bílém“, abyste na sebe nebyli líní?

Chcete se dostat do kondice, nebo uběhnout celý maratón?

Chcete si zlepšit čas na konkrétní vzdálenosti?

Chcete vědět, jaké úseky do tréninku zařadit?

…a v jaké intenzitě běhat?

Nemáte čas na skupinové tréninky – nebo to máte daleko?

Chcete prolomit stagnaci – nebo eliminovat časté chyby, jichž se dopouštějí začátečníci i zkušenější běžci?

Chcete se připravit na konkrétní závod –y?

Máte náročné zaměstnání nebo rodinu, tzv.chcete z minima času dostat maximum?

…a na míru Vašim časovým možnostem?

Zaujaly vás naše ukázky tréninkových plánů a chcete pokračovat dále?

…nebo se do nich naopak „nevejdete“?

POKUD ALESPOŇ JEDNOU ODPOVÍTE ANO, NAPIŠTE, ZAVOLEJTE NEBO VYPLŇTE FORMULÁŘ A DOMLUVÍME SE PODROBNĚJI!

Jak trénovat podle plánu

Tréninkový plán, vypracovaný podle vašich kondičních i časových možností je vodítkem k vašemu efektivnějšímu tréninku, nikoliv dogmatem.

Nesnažte se zameškaný den za každou cenu dohonit – prostě jej vynechte. Každý den je trochu jiný typ tréninku, jednou zvolna, jednou v tempu, pracují zde jiné tělesné systémy (jednou spalujete tuky, jindy sacharidy, aerobně i anaerobně)…a mělo by dojít k odpovídající regeneraci jednoho za současného zatížení druhého. Pokud máte určité zkušenosti a zároveň i čas, lze za určitých okolností odtrénovat dvoufázově. Mezi takovými tréninky by pak mělo být minimálně 6 hodin.

Pokud onemocníte, trénink přerušte a vraťte se k němu, až budete zcela zdrávi. Totéž platí, pokud odjedete třeba na týden na hory. Když vynecháte týden, tak v dalším se vraťte k tomu týdnu, kde jste předtím skončili. Po nemoci, nebo trvá-li výpadek déle, se nesnažte za každou cenu plánu držet – bude potřeba na čas snížit dávky a intenzitu a teprve v plném zdraví opatrně najet na plán, někdy po mírných úpravách. V žádném případě se nesnažte nemoc „přeběhat“ nebo výpadek za každou cenu dohonit. Nedoléčené nemoci nebo zranění se mohou obnovit a výpadek je potom daleko větší.

 

Ukázka tréninkového plánu - měsíční, začátečníci Chci vlastní tréninkový plán Chci poradit s výživou