Individuální trénink - Longrun.cz
Vytisknout

Individuální trénink

To nejlepší, co pro sebe můžete udělat, je individuální trénink. Budete tak pravidelně pod dohledem trenéra, který vám pomůže eliminovat začátečnické chyby, v případě potřeby upraví tempo či techniku vašeho běhu a podle vašich fyzických možností optimalizuje váš trénink a doplní jej dle svého uvážení vhodnými kompenzačními, posilovacími a protahovacími cvičeními.

I když je nám běh vrozeným pohybem, na němž se dle mnohých názorů přece „není co učit“, není to zcela pravda. Pokud se rozhodnete zkusit golf či tenis nebo se pustíte do posilování, trenéra si vezmete také. My jsme však sedavým způsobem života a ztrátou kondice i přirozených pohybových schopností ztratili i to, k čemu jinak není zapotřebí dalších složitých pohybů jako například v již zmíněném golfu. Kdyby tomu tak nebylo, nedělalo by velké množství amatérských běžců tak velké množství (nejen) začátečnických chyb.

Které to jsou:

  • Příliš rychlý začátek. Rozeběhnou se příliš rychle a po několika stovkách metrů nemohou.
  • Chyby v technice běhu, které se později hůře odstraňují.
  • Chybné dávkování tréninku, které může vést k přetížení až ke zranění, v lepším případě ke stagnaci.

Individuální trénink s trenérem, například jednou týdně doplněný tréninkovým plánem (i ve formě ústních doporučení) a konzultacemi v jeho průběhu (all inclusive) je nejefektivnější formou tréninku, kdy je zpravidla znát největší zlepšení. Stálý dohled trenéra umožňuje nejpřesnější vedení tréninku a jeho optimalizaci, zlepšení techniky běhu a posílení či protažení potřebných svalových skupin.

Cenově úspornější, leč rovněž efektivní je tréninkový plán doplněný jednou či několika individuálními lekcemi v průběhu trvání plánu. Ne vždy je individuální lekce možná, například jste-li zdaleka. V takovém případě využijte našich seminářů a běžeckých víkendů, kde se můžete ve potřebné dovědět zblízka, naučíte se speciální běžecká cvičení, které můžete později provádět i ve svém vlastním samostatném tréninku.

Individuální trénink může vést i zkušený Longrun reprezentant, měl by však být vždy ve spojení s nejbližším trenérem a zásadnější věci s ním konzultovat. Jde pak spíše o asistenci k tréninku, který trenér řídí.