Longrun trénink: trénujte jako děti - Články Longrun.cz

Články Longrun.cz

Všechny články, které kdy byly publikovány na serveru Longrun.cz.

  • Úvod
    Úvod Zde najdete seznam všech napsaných článků.
  • Kategorie
    Kategorie Zde najdete seznam všech kategorií.
  • Štítky
    Štítky Zde najdete seznam všech použitých štítků.
  • Blogeři
    Blogeři Zde můžete hledat své oblíbené autory.
  • Týmy
    Týmy Zde najdete články autorských týmů.
  • Přihlásit se

Longrun trénink: trénujte jako děti

Posláno od v kategorie Longrun abecedy
  • Velikost písma: Větší Menší
  • Počet zobrazení: 1291
  • Přihlášení k odběru novinek
  • Tisk

Pamatujete si ještě na všelijaké ty zábavné a legrační cviky z mateřské školky nebo z dětských sportovních kroužků?Vzpomínáte, s jakou samozřejmostí jste jich provedli snad stovky a vaše tělo bylo jedna houžev, krásně vyrýslé(někdo by možná řekl vychrtlé), a nic vás nebolelo? Zařaďte si několik dynamických cviků na procvičení celého těla do svého pravidelného tréninku. Jen pozor: děti se na rozdíl od nás odrostlejších nemusí, tedy přesněji, necítí potřebu pečlivého rozcvičení.

1. Zajíček: pokud chcete zlepšit odrazové schopnosti a nemůžete (třeba kvůli kolenům) dělat jinak hodně výživné žabáky, zkuste zajíčka. Hloubku podřepu si určujte sami od velmi mírného, až po "skorožabáka", podle stavu a trénovanosti vašeho těla.

2. Kachnička: projděte se ve dřepu. Perfektní na koordinaci celého těla. Zpevněte ale spodek, nekecněte si v tom-a také se nehrbte.

3. Rak: ideální pro koordinaci a elementární obratnost spolu s vyhrabáním některých dávno zapomenutých svalů. Zkuste se pohybovat různými směry.

 

4. Protahující se lev: super na posílení toho, čemu říkáme "core"! Zvedneme akorát tak tolik končetin, kolik zvládneme-při zpevněném těle, přičemž nezapomínáme dýchat. Cvik tak bude účinnější. Pokud je to na vás málo, přidejte pohyb zvednutými končetinami. Těmi "předními" dopředu a do stran, "zadními" dozadu a do stran, případně lehce kroužíme, tělesné jádro ale musí držet:) Pozor, pokud jste hypermobilní (jako náš mladý), dejte si pozor na hyperextenzi v lokti, která se nám tu objevila. Pokud je to i váš případ, myslete na to, aby byla paže v lokti, o níž se opíráte, raději lehoulince v ohnutí.

5. Zpátky na čtyři! Napadlo vás někdy při pozorování lezoucích batolat i starších dětí, jak jejich tělo pracuje v geniální svalové souhře? Vezměte si něco od nich a dejte si s nimi třeba zábavnou honičku na čtyřech. Obměna: pohybujte se také přískoky na obě ruce a obě nohy vždy současně,odrážejte se střídavě rukama a nohama.

6. Čáp aneb stoj na jedné noze a chůze ve výponu(bez obrázku): na tomto zdánlivě nenápadném cviku perfektně procvičíte nožní klenbu, pokud jej provedete správně. Na co si dát pozor především: stojíme nejprve na obou celých nohou, rovnoměrně zatížíme patu, přední část nohy i prsty, podsadíme pánev, srovnáme tělo. Pomalu jednu mohu odlehčujeme a postupně i zvedáme, ale bez toho, že bychom si "kecli"...tedy hlídáme postavení stojné nohy, aby zůstala v ose, nestáčela se kolena, kotníky, nerozplácla se klenba apod. Velmi zvolna střídáme nohy, po zvládnutí první fáze cviku můžeme přejít do chůze, v níž opět držíme osu. Zkusíme si pohrát s horními končetinami: jaké to bude třeba ve vzpažení?

Na samý závěr nezapomeňte na regeneraci. Bazen můžete mít samozřejmě větší.

Odpovědi (1) Přejít do diskuze >

  • Napsal(a) Vanda Březinová-Kadeřábková v sobota, leden 04 2014, 09:38 AM · #
    Tyyy jo, už jste to někdy zkusili? Opatrně a postupně s tím, i když jsme toho jako malí nadělali stovky a tisíce! Má to ale grády...:D

Rychlá odpověď

Pro možnost účastnit se diskuze se nejprve musíte přihlásit. · Přihlásit se · Registrovat
0
Oštítkováno: Začínáme běhat
je, to je super:)
já si ted dala bezecky desetiboj, narocny ale pekny. Tak at to beha i dále, a samoyrejme i fotečky vítány!