Longrun trénink: start do nové sezóny je tady! - Články Longrun.cz

Články Longrun.cz

Všechny články, které kdy byly publikovány na serveru Longrun.cz.

  • Úvod
    Úvod Zde najdete seznam všech napsaných článků.
  • Kategorie
    Kategorie Zde najdete seznam všech kategorií.
  • Štítky
    Štítky Zde najdete seznam všech použitých štítků.
  • Blogeři
    Blogeři Zde můžete hledat své oblíbené autory.
  • Týmy
    Týmy Zde najdete články autorských týmů.
  • Přihlásit se

Longrun trénink: start do nové sezóny je tady!

Posláno od v kategorie Tipy pro vaše závody
  • Velikost písma: Větší Menší
  • Počet zobrazení: 1203
  • Přihlášení k odběru novinek
  • Tisk

Až se jaro zeptá, jak jste trénovali v zimě, budete zcel určitě dobře připraveni s našimi tipy:

1. Nová běžecká sezóna začíná právě nyní, i když jsou závody až na jaře. Právě teď začíná první přípravné období, kdy je třeba položit základy-a doplnit zásoby obecné vytrvalosti. Volně přeloženo z atletičtiny do lidštiny to znamená naběhat co nejvíce kilometrů ve volném tempu.

2. Kdy je vlastně ten začátek? Různě. Například s Honzou a Kerteamem jsme podzimní přípravu již začali, jinde je ještě říjen ve znamení přechodného období, tj.odpočinku po minulé sezóně. Pokud ještě touto dobou absolvujete např.maraton, potřebujete se z něj zregenerovat a start přípravy se posune do listopadu. Několik let jsem obvykle směrovala k maratonu ve Stromovce nebo v Drážďanech, a přípravu pak začínala s Velkou Kunratickou. Pokud trénujete sami s tendencí k lenošení, stanovte si pevné datum, kdy s přípravou začnete. Neodkládejte ho.

3. Pokud jste flink na tréninkový deník, zaveďte si jej právě nyní - a pravidelně a pravdivě do něj přispívejte. Jeho klady oceníte teprve tehdy, když si jej vedete nějakou dobu.

4. Pokud právě začínáte běhat, nejspíše se vás uvedená doporučení tolik týkat nebudou. Běhejte či choďte podle zásad pro začátečníky, tedy především pro vybudování kondice - ať je podzim, nebo jaro. Tréninkový deník ale není ani pro vás špatným nápadem. Může být zcela jednoduchý.

5. A co tempa? Máte za sebou několik závodů a nejspíš se chcete ještě zrychlit. Nadcházející období není primárně určeno pro trénink rychlosti, nicméně jednou či dvakrát týdně, např.pokud vybíháte pětkrát v týdnu, věnujte stupňovanému běhu nebo fartleku střídavým nebo svižnějším tempem, zařaďte kopce, ať máte sílu. Dlouhé pomalé kilometry ale musí převažovat a tvořit dobrých osmdesát procent tréninku, u maratónce až 95.

5. Pravidelně posilujte a věnujte se kompenzačním cvičením. Je ideální si i tyto aktivity naplánovat a neodkládat je „až bude čas”. Stanovte si například dva dny pro posilování, kompenzační cvičení zařaďte do rozcvičení, (a)nebo na dny volna.

6. Posilujte imunitu. Otužujte se, dopujte se vitamíny, když na vás něco leze, tak si odpočiňte a zabojujte proti tomu na všech frontách. Tip: kolostrum, aloe vera, cistus incanus, aljašské borůvky...ale třeba i klasika v podobě česneku a zázvoru. Ani sebelepší trénink vám nepomůže, když polovinu přípravy promarodíte. Nemocem proto raději předcházejte.

7. A teď už jen to správné oblečení a obutí a brzy na běhanou!
TIP NAKONEC-NECHTE SI SESTAVIT LONGRUN TRÉNINKOVÝ PLÁN PRO VÁŠ LEPŠÍ BĚH. NAPIŠTE NÁM!

Odpovědi (0) Přejít do diskuze >

K tomuto článku zatím není žádná reakce.

Rychlá odpověď

Pro možnost účastnit se diskuze se nejprve musíte přihlásit. · Přihlásit se · Registrovat
Oštítkováno: Kalendář Závody
je, to je super:)
já si ted dala bezecky desetiboj, narocny ale pekny. Tak at to beha i dále, a samoyrejme i fotečky vítány!