Běžecký trénink - Články Longrun.cz

Články Longrun.cz

Všechny články, které kdy byly publikovány na serveru Longrun.cz.

  • Úvod
    Úvod Zde najdete seznam všech napsaných článků.
  • Kategorie
    Kategorie Zde najdete seznam všech kategorií.
  • Štítky
    Štítky Zde najdete seznam všech použitých štítků.
  • Blogeři
    Blogeři Zde můžete hledat své oblíbené autory.
  • Týmy
    Týmy Zde najdete články autorských týmů.
  • Přihlásit se
Odebírat novinky pomocí RSS Články označené Běžecký trénink

Posláno od v kategorie Upoutávky

Zveme vás na Běžecký kemp do Jizerek, který pro vás připravujeme ve spolupráci s CASRI, Vital-Praha a sportovním penzionem Vital.

Budeme se společně věnovat běžecké technice, výběru správného obutí i stravě. Významnou součástí společného víkendu bude i kompenzační cvičení, na které se rádo zapomíná, ale může vám velmi pomoci od zdravotních problémů. Naučíme se a zdokonalíme běžeckou abecedu a základní odrazová cvičení, provedeme analýzu Vašeho běhu s orientačním změřením kyseliny mléčné v krvi.

Pokud budete chtít dát svému běhu ještě další rozměr, určitě si nechte ještě předtím zpracovat kompletní laktátovou křivku v centru Vital-Praha na Praze 10. Bude to pro vás výhodou, ne však povinností – víme, že rodinný rozpočet může být někdy opravdu napjatý. Pokud toto vyšetření na pracovišti Vital-Praha před tímto běžeckým campem absolvujete, budete mít jako účastníci této naší akce 10% slevu. Vždy je zajímavé a inspirativní, máme-li k porovnání více různých výsledků. Příjemně relaxovat pak můžete ve vířivce, nebo si ve volných chvílích můžete dopřát masáž.

Členové Klubu LONGRUN mají na celý pobyt 10% slevu. Těší se na vás Vanda Kadeřábková-Březinová a Aleš Tvrzník!

Přihlaste se ještě dnes (nejpozději i se zaplacením zálohy do konce března) a vezměte s sebou své běžecké přátele: budete se dobře bavit, nabijete se pozitivní sdílenou energií a odjedete bohatší o spoustu zážitků a užitečných informací.

Minimální počet aktivních účastníků je 10, v opačném případě se akce ruší a zálohy již zaplacené budou vráceny.

Odpovědi (3) Přejít do diskuze >

  • Napsal(a) Vanda Březinová-Kadeřábková v čtvrtek, březen 12 2015, 10:38 AM · #
    Ještě k termínu - šotek se asi vloudil a nepřipsal jej: Kemp se koná 17.-19.4. 2015!!!!!!!!!!!!!!
  • Napsal(a) Vanda Březinová-Kadeřábková v čtvrtek, březen 12 2015, 10:35 AM · #
    Ahoj,
    maily mi normálně vždycky a všechny chodí - i když to hlásí plno a "nelze doručit" - a také Martinovu přihlášku jsem našla. Na Vitalu informace nebyla (myslela jsem, že ji tam kolegové dali a rovněž vidím, že tam není - dáváme právě do pořádku.
    Pište tedy pro jistotu případně i na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. a hlásit se případně můžete i přímo na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Tedy, těšíme se na vás!
  • Napsal(a) Martin Seman v čtvrtek, březen 05 2015, 06:47 PM · #
    Ahoj,

    tak jsem trošku zklamán. Žádné bližší informace ani na tomto webu, ani na webu penzionu Vital. Vandě se ani nedá napsat mail, poštovní server vrací zprávy s chybou " Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - Poštovní schránka příjemce je plná a nemůže nyní přijímat zprávy" ;(
    A tak jsem se těšil :-)

Rychlá odpověď

Pro možnost účastnit se diskuze se nejprve musíte přihlásit. · Přihlásit se · Registrovat

Odpovědi (3) Přejít do diskuze >

  • Napsal(a) Vanda Březinová-Kadeřábková v čtvrtek, březen 12 2015, 10:38 AM · #
    Ještě k termínu - šotek se asi vloudil a nepřipsal jej: Kemp se koná 17.-19.4. 2015!!!!!!!!!!!!!!
  • Napsal(a) Vanda Březinová-Kadeřábková v čtvrtek, březen 12 2015, 10:35 AM · #
    Ahoj,
    maily mi normálně vždycky a všechny chodí - i když to hlásí plno a "nelze doručit" - a také Martinovu přihlášku jsem našla. Na Vitalu informace nebyla (myslela jsem, že ji tam kolegové dali a rovněž vidím, že tam není - dáváme právě do pořádku.
    Pište tedy pro jistotu případně i na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. a hlásit se případně můžete i přímo na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Tedy, těšíme se na vás!
  • Napsal(a) Martin Seman v čtvrtek, březen 05 2015, 06:47 PM · #
    Ahoj,

    tak jsem trošku zklamán. Žádné bližší informace ani na tomto webu, ani na webu penzionu Vital. Vandě se ani nedá napsat mail, poštovní server vrací zprávy s chybou " Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - Poštovní schránka příjemce je plná a nemůže nyní přijímat zprávy" ;(
    A tak jsem se těšil :-)

Rychlá odpověď

Pro možnost účastnit se diskuze se nejprve musíte přihlásit. · Přihlásit se · Registrovat
Počet zobrazení: 98500
0

Pokud ještě stále nevíte, kdy a kde si dát svůj předmaratonský dlouhý běh, pak neváhejte a pojďte do toho s námi. Zde jsou poslední aktualizace a informace pro vás, stejně jako odpovědi na některé vámi kladené otázky:

Bude mi při dlouhém běhu někdo hlídat věci a občerstvení za tu stovku?
Na vše myslíme, a proto jsme na náš sobotní běh dohodli malou šatnu a sprchu v areálu tenisového klubu Sparta Praha, cca 150metrů od srazu. Super!
V pátek si budete moci nechat věci v našem červeném Longruním autě. Při pátečním tréninku se tolik nezapotíte, budeme si hodně povídat. Občerstvení také bude: banány, voda, ionty a rozinky, které pro vás přivezeme. Běh bude koučovaný, tedy služby trenéra v ceně, dozvíte se mnoho z toho, co by se vám na maratonu mohlo hodit.

Oštítkováno: Běžecký trénink Závody
Počet zobrazení: 1167
0

Zná to každý z běžců našich,
že to někdy drhne. Achich!
I když někdy trénink nejde,
Vyběhnem: Co z toho vzejde…
Čekáme, že se ta krize zlomí
a bude zase dobře, pokud něco zlobí.
Celý den od rána je na levačku...

Počet zobrazení: 990
0
Posláno od v kategorie Začínáme běhat

Tak a hotovo, super! Právě jste doběhli do cíle svého prvního závodu, k němuž směřovalo celé vaše úsilí posledních dní, možná i měsíců. Obavy, které jste před startem možná měli, se nenaplnily. Kládu máte z krku a nejspíš se ohlížíte, co dál.

Počet zobrazení: 1369

Školení /nejen/ pro nové Longrun reprezentanty

Připravte se na pražský maraton i na kratší vzdálenosti spolu s námi. Poradíme vám, jak ho uběhnout se ctí, běžíte-li poprvé, nebo pokud jste jej již běželi a chcete si vylepšit čas.
Akce je vhodná i pro začátečníky a lehce pokročilé, kteří s námi mohou běžet jen část dlouhého běhu.
Abeceda, technika a kompenzační cvičení se pak hodí nejen jim, ale i zkušenějším borcům. Noví Longrun reprezentanti se tu pak mohou dovědět více o tom, jak vést výběhy se svou skupinou, pocvičit se v běžecké abecedě, naučit se pozorovat rozdíly v technice a mnoho dalšího, co obohatí jejich trénink.
Vřele doporučujeme!

Program: Pátek 11.4 v 18:00
Přivítání účastníků
Technika běhu: jak běhat efektivně a bez bolesti, jak se zrychlit a netrpět
Trocha teorie spojená s krátkým výběhem a nácvikem běžecké abecedy, zhodnocení vašeho běhu, ukázka rozcvičení a protažení
Příprava na závod, závodní taktika nejen na maraton. Jak se připravit, co na sebe a co do sebe před startem a v samotném závodě.

Sobota 12.4. v 9:30
Dlouhý běh ve Stromovce 30-35km (a kratší)
Nejdelší běh před maratonem - nebuďte na něj sami!
Rozdílná výkonnost ani cílová vzdálenost nevadí - budeme se na trati neustále potkávat a podle potřeby se můžete občerstvit. Nemusíte s sebou tahat gely a zásoby pití a při běhu se ještě mnohé dozvíte! Po doběhu oběd.
Odpoledne: Kompenzační cvičení s praktickými ukázkami
Efektivita tréninku - co vám ještě může pomoci
Prostor pro dotazy

Kdy a kde? 11.4-12.4. Stromovka, sraz u slepého ramene nedaleko tenisových kurtů Sparty a atletického stadionu Olympu Praha
Za kolik: 800,-Kč
Členové Klubu Longrun: 650,-Kč
Je možné zúčastnit se s námi i dlouhého běhu samostatně (100,-Kč).

Oštítkováno: Běžecký trénink Závody
Počet zobrazení: 1628
0
Posláno od v kategorie Začínáme běhat

Běháte už nějaký pátek. Vaše časy se ale po slibném začátku zastavily na mrtvém bodě a ne a ne spadnout dále dolů. Ajaj. Tomu se říká stagnace...poněkud nepříjemná záležitost, která minimálně jednou potká každého běžce. Jak ji prolomit?

1. Analyzujte svůj dosavadní trénink i další okolnosti. Za nastalou situací může být únava, neustále pobolívající část těla/zranění, i prostý fakt, že jste svého stropu už patrně dosáhli a nejste-li nejmladší, můžete se pomalu dostávat za zenit. Po vyloučení výše jmenovaného se zaměřte na váš trénink - neběháte pořád stále stejně? Většina lidí prakticky netrénuje, ale stereotypně kluše, což tělu nepřináší nic nového. Trénink je ve své podstatě adaptační proces a vy potřebujete nějaký nový stimul. Na klus jste už adaptovaní dávno.

2. Vyměňte stereotypní klus zprvu jednou, později dvakrát týdně za něco jiného. K tělu nejšetrnější jsou i nadále souvislé metody, pokud jste je již nevyzkoušeli: stupňovaný běh, běh v terénu/fartlek se změnami tempa a výběhy kopců. U stupňovaného běhu vyrážíme z volného tempa a postupně a plynule přidáváme tak, abychom v závěru běželi téměř na max. Poté cca 10 minut volně vyklušeme. Lze zařadit i tempový běh: po kilometru rozklusání a rozcvičení poběžíme 3-5km svižněji,ale stabilním tempem, které bychom neměli přepálit. V závěru opět vyklušeme.

3. Zařaďte rovinky. Nejedná se o sprinty, i když jde o cca stometrové svižné úseky. Ty pomohou rozbít stereotyp, zapojit více svalů, které v klusu odpočívají, zlepší techniku a efektivitu běhu. Zprvu si dejte po rozklusání a zahřátí čtyři: první dvě uvolněně, ale svižněji, druhé dvě stupňujte až téměř do maxima, ale vždy uvolněně, nikdy v křeči. Postupně můžete na rovinkách přidat: jak co do počtu, tak do tempa. Zejména jste-li mladí, ještě můžete i na dlouhých tratí rozvíjet maximální rychlost. Na stará kolena tolik nezpomalíte. Na intervalový trénink delších úseků se zaměříme příště.

4. Zlepšete techniku v podobě běžecké abecedy, odstranění svalových dysbalancí, protahujte, kompenzujte, posilujte. Zdravé tělo s dobrou kloubní pohyblivostí a velkým rozsahem(nikoli však hypermobilní) může běžet rychleji: přirozeně získává na odraze, zlepšuje efektivitu běhu, nedochází k neúčelným pohybem do stran a maximum energie míří dopředu. Věnujte pozornost core cvikům a silnému tělesnému jádru: bez dostatečně silných svalů trupu můžete mít nohy osvalené jak chcete, příliš vám to ale nepomůže.

5. Další možnosti: Nechte si stanovit laktátovou křivku a stanovit zátěžové zóny. Toto dosti přesné vyšetření sice stojí nějakopu tu korunu, přináší věak cenné výsledky: budete vědět, v jakém tempu rozvíjet aerobní vytrvalost, v jakém rychlost, kde jste slabší a kde bude dobré zapracovat. Výsledky i na trati by se měly brzy dostavit. Po nějakém čase vyšetření zopakujte - vaše zóny se mohou posunout.

A krok navíc: napište nám, co vám se nejlépe osvědčilo. Těšíme se na vaše tipy a přejeme hodně osobáků.

 

Počet zobrazení: 2507
0
Posláno od v kategorie Vaše příspěvky

 

Zklidnění po doběhu a závěrečné protažení a tréninkové jednotky zaměřené na strečink a kompenzační cvičení je stajně důležité jako trénink sám. Když se na něj kašle, tak se to vymstí. Ne hned, ale za několik let...

Počet zobrazení: 1303
0

 

Zklidnění po doběhu a závěrečné protažení a tréninkové jednotky zaměřené na strečink a kompenzační cvičení je stajně důležité jako trénink sám. Když se na něj kašle, tak se to vymstí. Ne hned, ale za několik let...

Počet zobrazení: 1239
0
Posláno od v kategorie Začínáme běhat

Longrun trénink: trénujte jako děti

Pokud jde o pravidelné rozcvičování, lze běžce rozdělit do dvou skupin: na ty, kteří se rozcvičují a na ty, kterým se běžecké bolístky doposud vyhýbají.

Ztráta času?
Rozcvičování se před běháním i po něm považuje řada hobby běžců za ztracený čas. Protože ho k tréninku mnoho nemají, soustřeďují se na to, aby uběhali své plánované kilometry. Teprve zbude-li čas a síla a běžec si zrovna vzpomene, možná se trochu protáhne, případně zajde v rámci regenerace do bazénu. Jiní se rozcvičují jen před závodem, a další ani to ne.  V pokuse o vtip k tomu říkají: „abych se neunavil…“
Správné rozcvičení je ale hodně důležité. Rozcvička nemusí být dlouhá ani vyčerpávající, ale měly by se při ní protáhnout všechny svaly v těle, které by mělo být optimálně zahřáto a připraveno na výkon.

Počet zobrazení: 1515
0