Běhám asi 3 měsíce podle Suunto M5 trenéra ...

Diskusní fórum Longrun.cz

Můžete klást dotazy

Lukáš Anděl v pondělí, říjen 15 2012, 08:29 PM

Běhám asi 3 měsíce podle Suunto M5 trenéra ...

0

Jméno: Magda
Předmět: Dotaz z Longrun.cz

Běhám asi 3 měsíce podle Suunto M5 trenéra, cíl: zlepšení kondice, ačkoliv tréninky nedodržuji zdaleka stoprocentně, opravdu jsem se zlepšila dle jejich testování kondice. Vyhovuje mi jasný plán a ,,fajfka,,, že mám splněno. Přijde mi to ale najednou nějaké furt stejné- nemáte někdo tip, jak to chytře nakombinovat s vašimi doporučeními?

target
podstatné jméno: objective, target, goal, aim, destination, purpose, object
Štítky: #Trénink #Poradna
       
  •  
    Napsal(a) Lukáš Anděl v pondělí, říjen 15 2012, 09:14 PM · Skrýt · #1
    Magdo zdravím a vítám tě mezi běžkyně!

    Běhání podle přístrojů různých značek s naprogramovanými tréninkovými plány se zdá být elegantním řešením, alespoň v začátcích, a prakticky i náhradou trenéra. Má své výhody, dávkování tréninku, hlídání tepového pásma (v tom asi nejvíce), pro někoho dále technika: propojení s počítačem, grafy atd, pocit, že běžec je pod přesnou kontrolou a vůbec tzv."in"...
    Nevýhodami těchto přístrojů jsou na druhou stranu přílišná univerzálnost a nerespektování individuality každého z nás, například běžný vzorec výpočtu tepové frekvence 220-věk platí jen cca na polovinu populace atd. Rovněž programy mohou být po čase stereotypní, zatímco jakýkoliv trénink, aby něco přinesl, vyžaduje pestrost. V začátku je tedy obvykle patrný progres, protože trénink pro tělo představuje nový impuls a pro získání základní aerobní kondice se zpočátku běhá volně, s prodlužováním času zátěže, ale bez podobných věcí jako například intervalový trénink ve vyšších intenzitách apod, které jsou v začátku nevhodné, později však ke zlepšení výkonu nutností. Tam už se totiž mohou rozdíly mezi individualitami projevit hodně, i přes to, že zadané parametry jako věk a úroveň kondice mohou být stejné (když by běhaly například dvě kamarádky).
    Proto se doporučuje vhodná kombinace tréninkového plánu s plánem daným přístrojem a zařazení občasných změn, aby se nedostavila stagnace. Vše je možné přímo zkonzultovat a napsat takový tréninkový plán, který dodrží rámec daný programem přístroje s respektováním individuality běžce, aby bylo možné kombinovat výhody obojího a eliminovat nevýhody.
    Navíc, žádný přístroj ti neohlídá techniku běhu a nenaučí ani domácímu posilování, případně cvičení pro odstranění svalových disbalancí například ze sedavého zaměstnání jako prevenci pozdějších zdravotních problémů. Chyby v technice běhu se později rovněž těžko odnaučují.

    Vanda
Vaše odpověď
Pro možnost odeslání komentáře se nejprve přihlaste.